KURDISTAN, JULI 2011

Den mest fantastiska resan i mitt liv hittils. I juli 2011 tillbringade jag 4 underbara dagar i Sulmanie, Kurdistan. Minnena som skapades, personerna jag träffade, vyerna jag såg, erfarenheterna jag fick kommer jag bära med mig i resten av mitt liv.

Jag fick uppleva så mycket, under så kort tid. Träffa ungdomsförbundet, studentförbundet, gå på kurdiskt bröllop, hålla kurs om intern demokrati och socialdemokrati, besöka kvinnliga peshmerga-regementet, åka galet fort på vackra serpentinvägar, besöka basaren och vara livrädd för slaktade djur, äta god kurdisk mat… listan kan fortsätta ännu längre!

DAG 1, TORSDAG

Leave a Reply

