Case closed… eller?

Så är den här mediesoppan kring Socialdemokraterna över. Juholt frias från misstankar, förundersökningen läggs ner, case closed. Eller??
Tyvärr tror jag inte det är så lätt. Självklart ska vi kolla framåt, vi ska stå bakom vårt parti och vår partiledare men jag tror att vi har svårt att få med oss resten av Sverige på detta tåg. För vanligtvis brukar folkets dom vara:
En gång fifflare, alltid fifflare.

Nej, vi kanske inte håller med men det är så verkligheten ser ut. Socialdemokraterna har nu en uppförsbacke som inte är nådig. Vi har en partiledare folk anser både fuskat till sig pengar och ljugit på köpet. Det vinner man inga val på. Trovärdighet och förtroende är a och o inom politiken. Ska jag vara helt ärlig har jag svårt att se ett lyckligt slut på detta drama men jag hoppas innerligt, å Socialdemokraternas och Sveriges vägnar att fokus hamnar på politik och att människor inser att Sverige behöver en socialdemokratisk regering 2014.

Leave a Reply

