Tack för tiden som ordförande för SSU Hisingen! Tack för att ni är så fina!

Snart är det dags för nytt årsmöte för SSU Hisingen och tid för mig att avgå som ordförande. Fått en hel del frågor kring varför jag väljer att avgå just nu. För mig finns det en väldigt enkel förklaring: det känns helt naturligt och det är dags nu att lämna över till andra.

Jag var med och startade upp klubben så det är ganska coolt att se vad som hänt under dessa två, korta åren. Det har skett en utveckling, de medlemmar som var med i starten har nästan helt försvunnit för att ersättas av andra. Men det finns en fin, bra grund nu att stå på. Detta året har varit ett mkt bra år för klubben rent verksamhetsmässigt. Vi har etablerat en bra, aktiv verksamhet med en ganska bred variation på mötena och ett styrelsearbete som lägger/har lagt en grund för nästa styrelse. Det känns bra.

Jag tycker två år som ordförande för en klubb är en ganska lagom tid. Då hinner man både komma in i det men även vara med och förändra, påverka och utveckla klubben. Det är ett fantastiskt arbete på många sätt. Jag skulle verkligen rekommendera er som får chansen att sitta i en styrelse att ta den! Inte för att det är någon prestige i en styrelsepost utan för de möjligheter som man får att vara med och verkligen skapa och göra något konkret. Man utvecklas som person, ledare och politiskt aktiv så oerhört mycket och det finns nog få saker som är så inspirerande som att dagligen få vara med och leda en klubb framåt i dess utveckling. Det är få förunnat.

För er som tvekar. Gör inte det! Tro på er egna förmåga, även om ni är oerfarna eller kan hitta andra skäl så finns det egentligen två saker som kommer garantera att ni gör ett bra jobb: Viljan & drivkraften att vara med och förändra och utveckla organisationen samt ditt egna, fantastiska engagemang för politik och SSU.
Det andra kan och ska du lära dig efterhand.

Sist av allt, jag vill tacka för en oslagbart bra tid som ordförande i en klubb som jag vet bara kommer fortsätta utvecklas framåt! Det har varit kämpigt och jobbigt stundtals men det har lärt mig så mkt, gett mig så många nya erfarenheter men framförallt har jag haft privilegiet att se andra människor växa och utvecklas parallellt med att klubben gjort samma resa som många medlemmar! Jag kommer såklart alltid finnas här om det är någonting och jag fortsätter vara en stolt medlem i SSU Hisingen och i Göteborgs SSU-distrikt!

Jag är stolta över er och jag är taggad över den tid som är kvar. NU KÖR VI!

// Hanna Lindquist, avgående ordförande för SSU Hisingen

2 thoughts on “Tack för tiden som ordförande för SSU Hisingen! Tack för att ni är så fina!

  1. Vilket bra och inspirerande inlägg Hanna! Du är en fantastisk person, och även fastän jag inte sett dig jobba i Hisingen är jag övertygad om att du har gjort ett bra jobb. Lycka till i framtiden, och vi ses nog snart igen hoppas jag.

Leave a Reply

