Decemberfunderingar

Hej!

Det var ett tag sedan. Man kan väl säga att allt gått på högvarv. Inget ovanligt i och för sig.  Det har varit en salig blandning av möten, SSU, skola, Zanzibar fixande m.m. Någonstans har det också blivit tid att fundera över framtiden. Nu i januari avgår jag som ordförande för klubben jag var med och startade, SSU Hisingen. Det känns bra samtidigt som det är lite vemodigt. Det är som att släppa det där barnet du konstant umgåtts med i 2 år och låta det stå på egna ben. Det är välbehövligt men det är en liten konstig känsla.

Snart stundar även en DÅK och jag är oerhört kluven inför framtiden. Ska jag sitta kvar i styrelsen ett år till eller ska jag lämna? På ett sätt känns det som att det kanske vore en bra tid att lämna nu. För nästa år tar jag studenten, nya äventyr väntar och jag har suttit i DS i 2 år. En kort tid enligt somliga, en ganska lagom tid egentligen enligt mig. Samtidigt känner jag att det finns ett stort stöd för mig, att medlemmar vill att jag ska vara kvar och politiken känns fortfarande lika rolig och spännande som för 2 år sedan, fast på ett annat sätt idag. Jag har fått så mycket nya erfarenheter, insikter, träffat inspirerande och fantastiska människor och utvecklats så ofantligt mycket. Jag tror att jag fortfarande har tankar och idéer på fortsatt utveckling för SSU som organisation och SSU Göteborg i synnerhet.

Men det jag frågar mig just nu är om jag har den där lilla extra motivationen och inspirationen som krävs för göra det arbetet som det faktiskt krävs av en DS-ledamot om man tar sitt uppdrag på allvar och förvaltar medlemmarnas förtroende på ett bra sätt. Jag vet att jag skulle kunna sitta 1 år till och göra hälften av det som jag gjort idag och att det ändå skulle vara mer än vissa andra DS-ledamöter men för mig har det ALDRIG varit ett alternativ. Jag skulle aldrig ge mig in på något och gå på halvfart. Antingen är man med till 110% eller så låter man någon annan ta över. För mig handlar det om förtroende och tillit. Jag vill inte svika det förtroende medlemmarna har gett mig, och jag kommer aldrig göra det hellre. Då kliver jag hellre tillbaka och låter någon annan ta över stafettpinnen. Men inget är bestämt än så framtiden får avgöra hur det blir.

Nu drar jag snart till Stockholm! Ska delta på IUSY Global Seminar som har fokus på Nordafrika/Mellanöstern denna gång. Ska bli trevligt att åka till Sthlm och passa på att träffa lite härligt folk!🙂

Leave a Reply

