DÅK 2012

Oj. Jag tror nog aldrig jag varit såhär trött efter en DÅK, men samtidigt så är jag så oerhört glad, nöjd och inspirerad att starta igång arbetet för ett ännu bättre verksamhetsår!

För egen del har 2011 känts helt okej även om jag stundtals känt frustration och jag både fötår och delar många medlemmars missnöje över hur vissa saker inte gått helt korrekt till. DS har gjort en del misstag, det är jag en av de första som erkänner. Men jag har också en ljus framtidstro. Jag tror på distriktet och dess kapacitet att utvecklas. Men framförallt så tror jag på SSU Göteborgs medlemmar. Det är ni som är framtiden. Tack vare er gedigna insats under DÅK:en, både när det gällde motionerna och det politiska handlingsprogrammet, har nu distriktet en politik för framtidens Sverige. Det känns bra!

Jag vill tacka för förtroendet att få sitta ytterliggare ett år. Jag var länge fundersam kring huruvida jag skulle ställa upp för omval eller inte. För någon gång så kommer man komma till en tidpunkt då det känns som att det är dags att lämna över, Det kommer en dag då man inte längre har samma drivkraft eller inspiration att fortsätta leda distriktets verksamhet framåt. Ett tag var jag osäker på om jag kanske trots allt redan nu hamnat där. Men så var jag på nyårskurserna, träffade fantastiska människor och fick chans att känna efter lite. Jag bestämde mig efter helgen på Bommersvik att ställa upp för omval igen. Det ångrar jag inte.

Nu ser jag fram emot de utmaningar som väntar oss. Jag ser fram emot att utveckla framtidens politik. Jag ser fram emot att diskutera de stora problemen i samhället men också försöka hitta lösningarna. Jag tror vi måste få in ett helt nytt helhetsperspektiv inom politiken. Politiska områden är aldrig isolerade öar. Vi måste förstå vikten av att integrera alla de olika politiska områden som finns i Sverige.

Nu jävlar kör vi! Mot valseger 2014,

Leave a Reply

