Back to business

Hej!

Det var ett tag sen senast. Har tänkt flera gånger att jag borde starta igång bloggen igen men efter USA-resan har det varit så himla mycket annat som hamnat före. Även om det tar ett tag att landa mentalt så märker man direkt hur snabbt det går att komma in i vardagen igen. Det är möten, jobb och träffa kompisar. Precis som det ska vara men ändå finns hela tiden det där suget på att resa iväg igen där.

Jag har faktiskt hunnit vara i Stockholm en dryg vecka. Sjukt trevligt att bara komma iväg lite och umgås med kompisar och bara vara. Som den flyktiga människa jag är så är jag faktiskt på väg till Island och Reykjavik just nu. Jag ska representera SSU på en av Ecosys konferenser. Har aldrig varit i Island innan så det ska bli spännande men bävar lite för kylan… Om vädret i Sverige just nu är någon sorts indikation så lär inte Island vara en dröm för en soltörstande svensk.

En liten sista observation från mig här på Landvetter: Varför är svenska flygplatser precis lika eftersatta som tågtrafiken jämfört med sina internationella motsvarigheter? Wi-fi borde kännas som en självklarhet på en flygplats, och visst det finns på Landvetter men först ska man registrera sig och få en kod till mobilen innan man kan börja använda det. Onödigt krångligt säger jag.

Sedan så var det ju det här med att kunna ladda sina elektroniska prylar. Då hade det ju varit fördelaktigt om det fanns uttag att göra det i. Men på Landvetter får man nog leta med ljus och lykta för att hitta det.
I tre ord känns det såhär: Fräscht. Modernt. Framtidsinriktat.

Leave a Reply

