2013 – Nu kör vi!

Mycket har hänt den senaste tiden. Många tankar kring framtiden och mitt egna liv. Men nu börjar det äntligen klarna och det är en sån skön känsla. Har haft en hel del gnagande tankar och funderingar, främst kring mitt politiska engagemang men även kring vad jag ska göra nu till våren. Som bekant har jag blivit antagen till introduktionskurs i Medie- och kommunikationsvetenskap. Men jag har även fått jobberbjudande i England och det känns himla lockande det också.

Det i kombination med hur mitt engagemang i SSU kommer se ut har fått mig att vela hit och dit men nu tror jag att jag har landat i ett beslut. Det blir Göteborgs Universitet till våren, Liseberg till sommaren och SSU som vanligt varje dag. Nu känns det himla bra iaf och jag är oerhört taggad på vår måste jag säga!

Jag hade en fantastisk vecka på Bommersvik med underbara människor. Det som slår mig varje gång är hur imponerad jag blir varje gång jag åker på Nyårskurserna och får träffa alla duktiga, engagerade ungdomar som varje dag kämpar för ett bättre samhälle. Som vet att det är viktigt att bry sig och att ungdomars engagemang är det finaste som finns. Det är svindlande att tänka på det faktum att många av de människor jag spenderade en vecka tillsammans med i framtiden kommer tillhöra Sveriges absoluta politiska toppskikt.

Jag beundrar alla er så mycket. Ni ger mig så mycket energi och inspiration. Tack. 

Leave a Reply

