THE END IS ONLY THE BEGINNING

De senaste veckorna har det hänt så mycket. Jag kan väl säga att jag ibland har svårt att hinna med min egna skugga samtidigt som jag nog aldrig känt mig så sugen på livet. Det finns så mycket jag vill göra och så mycket som jag älskar med mitt liv just nu.

Medie- och kommunikationsvetenskap känns verkligen som handen i handsken för mig och jag trivs oerhört bra med både utbildningen och kurskamraterna. I fredags hade vi tenta och jösses vad lycklig jag var efteråt. Känslan efter första tentan var helt obeskrivlig. Dessutom kändes det ganska bra så förhoppningsvis blir det både godkänt och kanske till och med VG.

Andra grejer jag gillar just nu är: 
Att jag nyligen fick förtroendet att bli ordförande för jagvillhabostad.nu – Göteborg. Känns väldigt roligt och ett uppdrag jag kommer gå in i med full kraft och energi! Ser verkligen fram emot att lyfta upp bostadspolitiken högst upp på den politiska dagordningen.

Sedan är jag glad över att jag blev antagen till Maktsalongen som är ett mentorskapsprogram för unga, kvinnliga ledare. Det ska bli spännande och lärorikt att få träffa så många andra unga ledare och mentorer som upplevt liknande saker som en själv går igenom.

Slutligen var det idag mitt sista DS-möte. En väldigt märklig känsla och nu i efterhand ganska vemodigt. Det har verkligen varit berg- och dalbana de senaste åren men också de bästa åren av mitt liv. Jag kommer sakna alla dessa eviga möten och diskussioner, att vara med och diskutera, argumentera och påverka. Bara för att jag inte längre sitter kvar i DS kommer jag naturligtvis inte sluta med politiken eller SSU för den delen, men det kommer bli på ett annat sätt.

Så stor del av de senaste åren som jag har dedikerat min tid, energi och engagemang åt distriktet och på söndag kommer en del av det som varit min vardag i 3 års tid att gå mot sitt slut och ett nytt stadie i mitt liv inledas.

Jag ser fram emot det men vill ändå inte att det ska ta slut riktigt än. Därför ser jag med stor längtan och glädje fram till helgens DÅK. Det ska bli så kul.

Leave a Reply

