TACK SSU – Nu tar vi sikte mot nya mål och utmaningar!

DÅK 2013 249
I helgen var det DÅK och mina sista dagar som vice ordförande för SSU Göteborg. Det var en alldeles, alldeles underbar helg som krönades med en fantastisk avslutning på söndagen. Det är lite svårt att vänja sig vid tanken att jag nu lämnar mitt uppdrag i SSU Göteborgs distriktstyrelse. Det har varit 3 av de bästa åren i mitt liv. År då jag lärt mig så mycket och har haft så roligt. Beslutet att avsäga mig mitt uppdrag är det svåraste jag gjort. Men det känns helt rätt. Jag ser fram emot nya utmaningar men först vill jag passa på att blicka tillbaka på min tid i SSU.

När jag gick med i SSU öppnades en värld av möjligheter som jag aldrig kunnat föreställa mig. Jag har vuxit som människa och ledare. Jag har lärt mig så ofantligt mycket och fått uppleva saker utöver det ovanliga. De människor jag träffat under dessa år är jag så glad över att ha fått lära känna. Många av dem har kommit att bli inte bara fantastiska förebilder och källor till inspiration utan även goda vänner.

När jag fick möjligheten att ta starta upp SSU Hisingen var det början på en fantastisk resa. Att vara klubbordförande är det finaste uppdraget man kan ha. Det är stundtals ensamt, jobbigt och krävande men också roligt, givande och lärorikt. Det är klubbarna som utgör verksamheten inom SSU och det arbete medlemmarna lägger ner är ovärderligt. Tack för att jag fick förtroendet att leda klubben i två år. Tack för att ni gjorde allt slit värt det.

När jag 2010 fick äran att komma in i SSU Göteborgs distriktstyrelse hade jag inte kunnat föreställa mig hur mycket det skulle betyda för mig och förändra mitt liv. Jag har fått jobba med fantastiska människor och bygga och utveckla en verksamhet utöver det vanliga. Det är med stolthet jag ser tillbaka på år fyllda av möten och planering som också lett till att SSU Göteborg utvecklats till en stark och pålitlig kraft att räkna med inom SSU. Den resa vi gjort är helt obeskrivlig och jag är så glad över att ha fått vara en del av den.

Mina ledord under dessa år i SSU har varit engagemang, ödmjukhet, tillit, vilja och glädje. Jag är SSU evigt tacksam för allt det jag lärt mig och de människor jag mött. Jag har inspirerats av alla medlemmar i denna fantastiska organisation – varenda dag. Och för det är jag evigt tacksam.

Jag kommer naturligtvis vara kvar i SSU. Jag tror aldrig riktigt jag kommer kunna lämna SSU. Jag ser fram emot att vara med och delta i verksamheten som “vanlig” medlem och visa att man inte behöver sitta i en styrelse för kunna påverka och bedriva verksamhet. Jag är stolt men inte nöjd. För vi har ett val att vinna och arbetet börjar nu. Vi ses ute i verksamheten!

Leave a Reply

