Nu vill jag ut och förändra världen.

Klockan är 01.37. Det är söndag kväll. Eller nej, måndag natt egentligen. Det är nu man borde drabbas av måndagsångesten, eller eventuellt sova. Men jag kan inte sova, inte riktigt än i alla fall. För jag är så sjukt inspirerad och vill bara göra massa saker. Helst nu på direkten.

Varför undrar ni då? Jo, för jag har haft en fantastisk helg. Det har verkligen varit några dagar som överträffat mina förväntningar. Jag har tillbringat en helg med Maktsalongens mentorskapsprogram. Och det har varit så himla lyxigt att vara omgiven av så många coola, drivna och kompetenta människor. De som påstår att kvinnor inte kan eller vill kunde inte varit längre ifrån sanningen. För jag är helt övertygad om att jag träffat många av framtidens ledare under denna helgen. Det är så häftigt och jag har svårt att ta in det.

Idag är jag så glad att jag valde att skicka in den där ansökan till Maktsalongen, drygt tio minuter innan deadline. Jag trodde aldrig att Maktsalongen skulle bli såhär bra eller lyckas både påverka och förändra mitt liv på bara några dagar. Det är en förmån att få vara ledare i en ideell organisation. Men det ställer också höga krav och de högsta kraven kommer ofta från en själv. Därför ska det bli så skönt och spännande att få en alldeles egen mentor att bolla tankar och funderingar kring ledarskap och organisation. Det ska bli kul att få fokusera på sin egen utveckling och inte enbart tänka på hur man kan få andra människor att växa och utvecklas, även om det såklart är en stor anledning till att man älskar arbetet inom ideell sektor.

2013 – Nu jävlar kör vi!

Leave a Reply

