November

Tiden går ruskigt snabbt. Jag har haft en riktigt bra höst faktiskt. Det har varit mycket politik och andra spännande saker. Nyligen var jag i Stockholm där vi hade internationella gäster från Ujsario på besök. Vi hade planerat ett fullspäckat program med bla seminarium och studiebesök. I december åker vi ner till deras kongress vilket känns sjukt spännande. När jag tänker på det inser jag hur lyckligt lottad jag är som fått uppleva så mycket tack vara mitt engagemang och politiken, Jag hoppas verkligen alla tar chansen, för det finns så mycket att lära och uppleva.

Har för övrigt upptäckt två riktigt grymma serier. Vilket i mitt liv inte är av helt obetydligt karaktär. Prison Break plöjde jag igenom inom loppet av nån vecka eller två (okej, kanske tre). Det är en sån där serie som jag minns var stor när jag var yngre men som jag aldrig riktigt följde. Men säsong ett, wow! Sjukt bra och trots att serien kanske inte följer samma kvalitet rakt igenom så är skådespelarna ruskigt bra och många karaktärer förblir oförglömliga.

Mitt andra stora beroende för tillfället är Scandal. Jag är ju en sån person som växte upp med Grey’s Anatomy men övergav den tämligen snabbt, precis när det började gå utför skulle jag vilja påstå. Så därför nådde aldrig Scandal, som ju är skapad av Shonda Rhimes, riktigt min radar förrän jag helt plötsligt fick för mig att nu skulle jag minsann börja kolla. Och för den politikernörd men också medieintresserade så har jag verkligen hamnat i himmelen. Så sjukt spännande, rolig och beroendeframkallande serie. Framförallt måste jag ge stort praise till Kerry Washington. Hennes porträtt av Olivia Pope är helt fantastiskt bra. Blir nästan exalterad bara utav att tänka på serien och vad som ska hända härnäst!

Leave a Reply

